2022. szeptember 26., hétfő

Ezüstös menyhalak - hét éve a blogon

Nem is oly rég volt, hogy elkezdődött..., mégis oly messze már  2015. Szeptember 26. Sok-sok év horgasz.hu, valamint peca.hu fórumozgatást követően 2015. évben ezen a napon létrejött a saját blogoldalam, s megszületett az első blogbejegyzés. Azóta majdnem 180 bejegyzés kereshető vissza a blog archívumában. Volt miről írni, nem tétlenkedtem. S most, hét év eltelte után érdemes kissé számot vetni. A hetes szám önmagában véve is varázslatos, mesebeli, mágikus szám, s a magyar őstörténetben, mesevilágban is helyet kap. A hétfejű sárkánytól a hét törzsig, a hét vezérig, hét mérföldig, a hétpróbás gazemberig, hét mérföldes csizmán keresztül, hetedhét országon át meséltem, s a hetvenhét magyar népmese nyomán ott vannak heten, mint a gonoszok, a hét hét napjáig sok minden eszembe jut, mit nem őrzök hétpecsétes titokként, hétfőnként, s van, hogy hetet ütök egycsapásra....sorolhatnám 😆

A blog hét esztendős fennállása alatt sok mindennel igyekeztem foglalkozni, a blogot nem egysíkúan, hanem színesen, több tematika mentén vezetni. Voltak ágak, melyek nem vezettek sehova, voltak próbálkozások, melyek új utakat nyitottak előttem, ám összességében kedvemet leltem az írásban, s remélem az ide tévedőknek mindezek olvasása hagyott némi nyomot. Írogattam én már az eltelt évezredben is, a megsárgult papírokon ma is ott vannak a gondolatok. Van, amely ma is aktuális. Írok még most is. Beszámolókat, recepteket, gombász-horgász életmódbeli írásokat, leírásokat, novellákat, verseket, újonnan pedig rock-blues stílusban dalszövegeket. 
Majdnem 240 ezer látogató tisztelt meg ezen idő alatt. S jöttek velük díjak, elismerések, rendszeres olvasók, vagy éppen távozók, büszkék, irigyek, lenézők, s együtt érzők, legyintők, nyerészkedők, hit és szószegők, vagy épp biztatók. Hogy ez sok, vagy kevés, az relatív. Álszent mérce a korunk lájkvadász népbetegsége. "Inkább kevés oroszlán, mint sok nyúl" - Harsogta Dobó István a Gárdonyi Géza írta Egri csillagokban. Igaza van. 
Jelenleg a lényeg az, hogy vagyok. mint élő szemtanú, megpróbálom átadni az általam látottakat, tapasztaltakat. Őszintén, hitelesen.

Hogy mivel is köszöntsem a blogot a születésnapján? Egy rögtönzött versikével....

Hétszerhét

Hèt esztendőm eltellett
Hét esztendőm megdermedt
Hét esztendőm felnevelt
Hét esztendőm elszelelt

Hétmérföldes csizmában
Hét mérföldet megjártam
Hét mérföldet vetettem
Hét mérfölddel elvesztem

Hét mérföldet tapostam
Hét esztendőm elloptam
Hét mérföldet nyargaltam
Hét esztendőm kidobtam

Mindenképpen egy érdekességgel szeretnék előrukkolni, amelyet remélem értékel majd az olvasóközönség. Néhány gondolat jön most az egyik kedvenc halfajommal kapcsolatban, azon belül is a ritkaságszamba menő ezüst, avagy egyszínű menyhalakról.....

S te vajon kedves olvasó, hallottál már a gonoszról? A csúf kopasz Hókuszpókról? 😁 Megfoghatóbb, érdekesebb, titokzatosabb dologról van itt szó. Az élet furcsaságáról, arról, mely a szemünk előtt zajlik, s mégsem latjuk sokan. Csak néhányan, kik felemeljük fejünket, s olykor érdeklődve körülnézünk új dolgok után kutatva...

Hallottál már a menyhalakról? Közülük is a mesebeli hercegekről, az ezüst menyhalakról? Amelyeket lehet, hogy a csúf kopasz Hókuszpók varázsolt ezüstössé??? Hogy nem is léteznek menyhalak? Főleg nem ezüstösek? Vannak még csodák vadvizeinkben, melyeket csak a szerencsések láthatnak meg, s örülök, hogy én közéjük tartozhatom. Talán ez az ajándék a több mint 2 évtizedes menyhalak utáni kutakodásaim elismeréseként. S ennél nagyobb jutalmat képzelni sem tudnék..... Lehet, hogy a természet oly különös játéka lenne csupán a menyhalak ezüst változatának megjelenése? Talány...


Hozzávetőlegesen nem bizonyított, csak feltételezés, mitől is jelennek meg mintázat nélküli, egyszínű menyhalak. Pigmenthiány is okozhatja, vagy épp "természetes" színmódosulás, amely egyedi mutáció lehet éppen válasz a nagy 9-15 méter mélységben folytatott életmódra?  Azt hiszem van még mit tenni a menyhalakkal kapcsolatos kutakodás területén. 

Hogy az előttem álló szezonban is találkozom e velük, az ezüst menyhalakkal, csak remény, s bizodalom.... Eddig minden évben sikerült egy, vagy két egyszínű menyhallal összeakadjak, minden esetben szokatlanul mély gödör alján, s kizárólagosan csak küszdarabbal csalizva. 





S hogy meddig folytatódik még a blog írása, meddig lesz élő, mikor a körülöttem levő horgászblogokat lassan semmivé fújja a szél, s a múlt patinás virtuális könyvespolcán porosodva esnek majd ki a köztudatból, magukkal rántva majd ezt a blogot is idővel? Amíg van miről írnom, önnön magam ismétlése, meghazudtolása nélkül. 

Lehetséges ez az út is. Alig maradtunk páran, kik még éltetik a horgászblogokat. Egy kezemen megszámolom. Ritkán botlanak belénk, mint az ezüst menyhalakba... kiveszőben, mint a globális felmelegedés idején a menyhalak. Vannak még, hallani róluk, de a többségnek nem mond ez már semmit. Elkopik, elvásik, avittá lesz.

Talán más irányba fordult jó ideje az idő kereke, s én itt ragadtam...

(S.Cs.)

2022. év Földanya havának 26.-ik napján




18 megjegyzés:

  1. Pont most fogok elkezdeni egy vadvízi blogot... :) Bár ilyenkor kicsit mindig visszariadok, amikor az egyik legelismertebb hazai horgászblogger ilyen borongósan ír a témáról :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kezd el bátran, hisz megéri! Önmagad miatt is! Légy kitartó, hittel, őszintén csináld! És örömöd lesz benne! S ha elindult, értesits, mert követni szeretném a munkásságod!
      Biztató, hogy mégis van jövő!

      Törlés
    2. Köszönöm szépen előre is! :)

      Törlés
    3. @András ;) egy követőre /adj majd linket/ bizton számíthatsz... Novi...

      Törlés
    4. Várom én is a megjelenést!!!

      Törlés
    5. Köszi szépen, Novi! :) Megvan már az első húsz bejegyzés, jelenleg a technikai feltételek kialakítása zajlik, várhatóan november elején élesedik az oldal.

      Törlés
    6. Mindenképp értesíts majd, ha elindul az oldal!!
      (Mosoni Horgász)

      Törlés
    7. Jelentem, alakulgat, bár még messze nincs kész... de kezd vállalható lenni... :) www.csakavadviz.hu oldalon érhető el... Üdv, A.

      Törlés
    8. Profi kis blogot csináltál, gratulálok hozzá!
      Megpróbálom beilleszteni a követett blogok listájába! Facebook-on is, ha megosztod, látni fogom, Mosoni Horgász névvel vagyok fent ott.

      Törlés
    9. Köszönöm szépen! :) Facebook-on fogok hozzá készíteni külön "Csakavadvíz"-profilt, jelenleg csak magánemberként vagyok fent, de arról mindjárt megkereslek!

      Törlés
  2. Csabi; a remény_hal meg utoljára... --> "Alig maradtunk páran, kik még éltetik a horgászblogokat. Egy kezemen megszámolom. Ritkán botlanak belénk, mint az ezüst menyhalakba... kiveszőben, mint a globális felmelegedés idején a menyhalak. Vannak még, hallani róluk, de a többségnek nem mond ez már semmit. Elkopik, elvásik, avittá lesz." <-- csók: Novi...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglátjuk, mit hoz a holnap. Amig van miről, addig irok, s itt maradok. Úgy tűnik, talán még messze a vég....

      Törlés
  3. Helló :)
    Ez egy érdekes, vagy talán inkább természetes folyamat?
    A neten manapság fellelhető horgászvideók 99%-a számomra szánalmas.
    1-2%-a a horgászfilmeseknek képes elfogadható minőségű anyagot készíteni, azonban megszületésük egyetlen igazi célja a reklám. Abból nem kérek.
    A horgászújságok már vicckategóriába sorolhatók.
    A ma fellelhető szinte egyetlen érték a horgász blog.
    Ennek ellenére majdnem senki sem olvas ilyeneket.
    Szerencsére csak "majdnem".
    Szívből gratulálok a blogodhoz, s természetesen az említett maroknyi többi bloghoz is.
    Köszönöm ezt a sok kincset, amit megosztottatok velem (is).
    üdv rapanui

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Egyetértek a fenti gondolataiddal!
      Remélem maradandó értéket adok át olykor...
      Üdv: Csaba

      Törlés

  4. Éljen soká a blog és a Blogger egyaránt! :)
    Üdv Barna

    VálaszTörlés
  5. Felnőtt kezdőként, akit nem tanítottak horgászatra elég hamar kikötöttem a néhány még fennmaradt horgász blognál, mint az egyik laghasznosabb információ forrás. Te ráadásul olvasmányosan teszed közzé a tapsztalatokat! Nekem sokat jelent ez a sokrétű, a halfogástól a receptekig mindent tartalmazó gyűjtemény!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Igyekeztem mindig is úgy írni, ahogy szívesen olvastam volna magam is....

      Törlés